• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61794
+
-

۱۵ درصد البرزنشینان کارت ملی هوشمند ندارند

معاون آمار و انفورماتیک ثبت احوال البرز گفت: حدود ۱۵ درصد از شهروندان استان فاقد کارت ملی هوشمند هستند که باید هرچه سریع‌تر اقدام کنند.
«رضا علیپور» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از زمان اجرای طرح صدور کارت ملی هوشمند در این استان بیش از یک میلیون و ۸۱۱ هزار و ۶۵۰ کارت به متقاضیان تحویل شده که بیش از ۸۵ درصد است.
وی اضافه کرد: اکنون کارت‌های ملی قدیمی هیچ کاربرد قانونی نداشته و دارندگان آنها در اسرع وقت باید برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

وی عنوان کرد: تاکنون یک میلیون و ۷۸۷ هزار و ۴۷۸ نفر در استان البرز کارت ملی هوشمند دریافت کردند که بیش از ۸۵ درصد از جمعیت واجد شرایط است.
علیپور افزود: متقاضیان کارت ملی هوشمند می‌توانند به صورت اینترنتی پیش‌ثبت‌نام خود را انجام داده و پس از اخذ نوبت در مهلت مقرر به دفاتر صدور کارت ملی هوشمند مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: کارت ملی هوشمند به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها شود.

وی اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های عمومی مبنی بر دولت الکترونیک، سازمان ثبت احوال کشور با بهره‌گیری از تمام توان عملیاتی خود زمینه را برای صدور کارت‌های هوشمند برای افراد مشمول فراهم کرده است.
علیپور گفت: کارت‌های مذکور زمینه تجمیع کارت‌های موجود را فراهم کرده و این مهم مورد تاکید مسئولان مربوطه از جمله وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است.

معاون ثبت احوال استان البرز یادآور شد: سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، در نظر دارد تا طی یک طرح برنامه‌‌ریزی‌شده، کارت‌های ملی هوشمند را جایگزین کارت‌های ملی فعلی کند.
وی تاکید کرد: کارت ملی هوشمند به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها شود.

علیپور افزود: با پیاده‌سازی طرح کارت ملی هوشمند، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شود.
عیلیپور از شهروندن خواست چنانچه تاکنون موفق به دریافت کارت ملی هوشمند نشده‌اند با مراجعه به سایت www.ncr.ir یا دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید